14 februari 1942 – MAASTUNNEL IN GEBRUIK GENOMEN
Rotterdam – Zonder enige poespas is in Rotterdam de Maastunnel officieel in gebruik genomen. Het is de tweede vaste verbinding tussen Noord- en Zuid-Rotterdam. Bij het bombardement van 1940 is de Maastunnel niet beschadigd geraakt. Veel mensen zien het afkomen van de tunnel als een belangrijk symbool van de wederopbouw. De kranten schreven overigens niet over de opening van de tunnel.
Lees verder: Maastunnel in Rotterdam zonder franje geopend
14 februari 1996 – SCHIEDAMSE MOLEN WALVISCH BRANDT UIT
Schiedam – In Schiedam brandt de uit 1794 stammende molen de Walvisch vrijwel helemaal uit. Alleen de romp van de molen blijft nog overeind.
Burgemeester Scheres staat volgens de krant ‘met tranen in de ogen’ toe te kijken. Hij is resoluut: de molen wordt herbouwd. In 1999 kan de molen weer draaien. Drie jaar later is hij zelfs helemaal weer gebruiksklaar.
Lees verder: Eeuwenoude Schiedamse molen De Walvisch uitgebrand
14 februari 1966 – OOK LAATSTE STREEKTRAM RIJDT NIET MEER
Spijkenisse/Hellevoetsluis – De tijd van de streektram is voorbij. Op 14 februari 1966 rijdt tramlijn 13 voor de laatste keer tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis. De trams hadden veel last van het opkomende busvervoer, dat veel flexibeler was en goedkoper. In 1965 werd de lijn Rotterdam-Oostvoorne al opgedoekt.